Міністерство цифрової трансформації України інформує, що 1 липня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 745 «Про затвердження Правил формування та проведення перевірки нотаріального документа з електронним ідентифікатором».
Так, для перевірки нотаріального документа, сторона нотаріального документа з QR-кодом пред'являє нотаріальний документ заінтересованій особі, якими згідно з Правилами є нотаріуси, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, інші заінтересовані особи, яким присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі — заінтересована особа).
Заінтересована особа за допомогою електронного пристрою шляхом сканування QR-коду у режимі реального часу засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі — Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія здійснює перевірку нотаріального документа.
У результаті сканування електронна копія нотаріального документа з QR-кодом надається за запитом заінтересованої особи засобами мобільного додатка Дія за наявності згоди на це хоча б однієї особи, щодо якої вчинено нотаріальну дію та якій присвоєно реєстраційний номер облікової картки платника податків, з накладеним віддаленим кваліфікованим електронним підписом Дія. Підпис (Дія ID).
Формування та проведення перевірки нотаріального документа з QR-кодом здійснюється безоплатно.
Варто зазначити, що перелік нотаріальних документів, які формуються з QR-кодом та правила їх обліку в Системі е-нотаріату затверджуються Мін'юстом.
Нотаріальний документ не втрачає своєї чинності незважаючи на те, що особа, щодо якої вчинено нотаріальну дію, може відмовити у наданні згоди на надання електронної копії нотаріального документа заінтересованій особі.
З інструкцією щодо порядку перевірки нотаріальних документів з QR кодом можна ознайомитись за посиланням: https://bit.ly/3QJMgHZ.
Залиште відповідь