Харківська кіберполіція викрила шахраїв, які викрали мільйони гривень з карток

Фото: Кіберполіція України Від рук шахраїв постраждали понад 1000 людей.

Шахраї пропонували користувачам соцмереж оформити виплати або отримати гроші за товари на сайтах, де перехоплювали дані банківських карток.

Співробітники управління протидії кіберзлочинам у Харківській області та Головне слідче управління Нацполіції викрили два угруповання, які ошукали щонайменше 1000 громад України на майже два мільйони гривень. В одній групі діяло 13 шахраїв, в іншій — троє. Про це повідомили у Кіберполіції України.

Одне угруповання з 13 людей створили спільноту у Telegram, де розміщували інструкції й фішингові посилання. Шахраї робили розсилку посилань у месенджерах, видаючи їх за пропозиції з оформлення виплат та отримання грошей за проданий товар.

Користувачі вводили дані на фішингових сайтах, які копіювали інтерфейс сторінок онлайн-банкінгів, сайтів з оголошеннями або інтернет-магазинів. Ці дані потрапляли до шахраїв, і вони переводили  гроші з карток.

«Організатор схеми здійснював компрометацію платіжних карток клієнтів банку та за допомогою платіжних систем «виводив» гроші потерпілих на підконтрольні рахунки. Аналогічну схему реалізували і троє жителів Дніпропетровщини», — розповіли у Кіберполіції.

У домівках фігурантів провели обшуки, під час яких вилучили комп’ютерну техніку, телефони, банківські картки, гроші й SIM-карти.

Слідчі відкрили кримінальне провадження за ч. 1, 2 ст. 255 (створення, керівництво злочинною спільнотою або злочинною організацією, а також участь у ній) і ч. 4 ст. 190 (шахрайство) Кримінального кодексу України. Санкції статей передбачають до 12 років ув’язнення з конфіскацією майна.

Підозри оголосили п’ятьом членам шахрайської групи, трьох із них затримали.

Як писав KHARKIV Today, троє шахраїв із різних регіонів України ошукали харків’ян на мільйон гривень. Вони розсилали SMS-повідомлення клієнтам банку, де містилася фейкова інформація про нібито блокування банківських карток, а також номери мобільних телефонів так званих «спеціалістів» для того, щоб вирішити питання. Клієнти банку дзвонили на ці номери та надавали персональну інформацію. Шахраї переводили гроші з їхніх карток.

Джерело