«Рукавички» замість Біг-Мак. McDonald’s пішов із РФ

"Рукавички" замість Біг-Мак. McDonald's пішов із РФ

Росія залишилася без McDonald’s

Після 30 років роботи в Росії найбільша у світі мережа ресторанів швидкого обслуговування McDonald’s оголосила, що прийняла остаточне рішення про відхід із країни.

  Компанії, які тільки призупиняли свою роботу в Росії через вторгнення в Україну, починають остаточно залишати країну-агресора. Мабуть, найбільш символічним є те, що McDonald’s заявила про відхід з Росії. Ще один всесвітній бренд залишає країну, яку вторгнення в Україну перетворило на міжнародного ізгоя. Бізнес компанії в РФ буде продано. А це 850 ресторанів і 62 тисячі робочих місць.     Символ Заходу   Компанія McDonald’s відкрила свій перший ресторан швидкого обслуговування в Москві 31 січня 1990 року, коли Радянський Союз почав пускати західні бренди у свою економіку. Відкриття того ресторану на Тверській стало свого роду символічною подією, і його закриття – як і відхід компанії з Росії – теж символ часів, що настали.   «Гуманітарна криза, спричинена війною в Україні, і зростаюча непередбачуваність умов роботи дали McDonald’s дійти висновку, що подальше володіння бізнесом у Росії є недоцільним і не відповідає цінностям McDonald’s», – йдеться в прес-релізі компанії.   Компанія запустила процес продажу свого російського бізнесу. Передбачається, що McDonald’s продасть весь портфель ресторанів локальному покупцеві. У російських представництвах компанії загалом працює 62 тисячі осіб, на підприємствах постачальників – ще близько 100 тисяч. У McDonald’s у Росії сотні місцевих постачальників і партнерів. Продані російському покупцеві ресторани більше не зможуть використати бренд і меню McDonald’s. Водночас компанія зберігатиме свої торгові марки в Росії. В результаті свого виходу з Росії компанія зафіксує витрати в близько 1,2-1,4 млрд доларів задля списання своїх чистих інвестицій на ринку.  

"Рукавички" замість Біг-Мак. McDonald's пішов із РФ

EPA     Тотальна русифікація   У березні президент Національної асоціації кулінарів Росії Анна Жукова заявляла, що члени асоціації готові розробити меню з технологічними картами на основі традиційних російських рецептів задля використання в роботі мережевих закладів громадського харчування, які б замінили ресторани McDonald’s.   «Гостям російської мережі ресторанів швидкого харчування замість західного шкідливого і набридлого багатьом фастфуду ми могли б запропонувати улюблену традиційну випічку і млинці. Наприклад, бургери можна замінити на «рукавичку» – розрізану вздовж булочку, всередину якої кладуть різні начинки, а замість Кока-коли – готувати натуральні лимонади на травах», – говорила тоді Жукова.     Що там інші?   Starbucks, Levi’s і Apple залишили Росію, тоді як деякі фірми, наприклад, Burger King і Marks and Spencer, заявили, що не можуть закрити свої магазини чи кафе через складні умови договорів про франшизу.   Після відходу автогіганта Renault у скрутному становищі опинився АвтоВАЗ. Російська компанія, вважають експерти, втратить ті моделі, які були створені на базі автомобілів Renault і в яких було багато імпортних комплектуючих.   Так на конвеєрах АвтоВАЗу залишаться дві моделі Ниви, а також Гранта і Веста. Але зрештою навіть ці моделі доведеться складати в спрощеній комплектації: заміну імпортним деталям можна знайти, але частина функцій може бути втрачена.   Про те, що йтиме з російського ринку і припинить обслуговування своїх російських проектів, заявила також компанія Siemens. Серед таких проектів – знакові поїзди Сапсан, які курсують між Москвою та Петербургом.  

Джерело