Первинна консультація у сімейного лікаря для ВПО: як отримати

 

У період воєнного стану діє спрощений доступ українців до первинної медичної допомоги. Це стосується і внутрішньо переміщених осіб. 
 

Людина зі статусом ВПО має змогу потрапити до лікаря незалежно від місця перебування та без укладання нової декларації. Щоб отримати первинну медичну консультацію, внутрішньо переміщеній особі достатньо: 

 

— звернутися до оператора контакт-центру Національної служби здоров’я України (НСЗУ) за номером 16-77 і з’ясувати адресу найближчої лікарні; 

 

— після прибуття до лікаря пред’явити (за можливості) документи, що підтверджують особу: паспорт або довідку про взяття на облік ВПО.

 

Про це повідомляє Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.

 

Також внутрішні переселенці можуть знайти потрібного лікаря й отримати консультацію онлайн, скориставшись для цього:

 

1) медичним чат-ботом «Турбота»;  

 

2) додатком або сайтом «Doctor Online».

У межах первинної медичної допомоги сімейний лікар зобов’язаний надати такий спектр послуг:

 

• динамічне спостереження за станом здоров'я, 
• діагностика та лікування захворювань, 
• базові тести й аналізи, 
• направлення до лікарів вузької спеціалізації чи на обстеження, 
• паліативна допомога, 
• рецепти за програмою «Доступні ліки»‎ й інсулін (якщо це повторний рецепт),
• щеплення відповідно до календаря профілактичних щеплень.

Важливо. Внутрішньо переміщена особа не мусить переукладати декларацію, якщо виникає потреба у спеціалізованій медичній допомозі (онкологічній, кардіологічній, терапевтичній, психологічній, педіатричній тощо). Для цього варто звернутися за направленням до закладу охорони здоров'я.

 

У разі порушення своїх прав пацієнт може поскаржитися на неправомірні дії лікаря як на місцевому рівні, так і до НСЗУ: 

 

— написати скаргу на імʼя головного лікаря (медичного директора) медзакладу про неправомірні дії фахівця;

 

— написати скаргу до Департаменту охорони здоров’я в місті або регіоні, де знаходиться;

 

— подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ;

 

— звернутися до контакт-центру Національної служби здоров’я України за безоплатним номером 16-77;

 

— зателефонувати зі скаргою на урядову лінію Кабінету Міністрів України на номер 15-45.